søndag 10. februar 2008

Et stort problem!



"Det at elever kommer for sent til timen, at det tar tid før det blir ro i klassen, at mye tid brukes på beskjeder og til å organisere undervisningen, er et stort problem", sier Jens Stoltenberg.
(Aftenposten 24. januar)

Hva er deres forslag til å bruke mer tid på klasseledelse og mindre tid på oppdragelse?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Sylvia!

Nå har fire lærere fra skolen vår vært på kurs i lydbehandling og blogging, og det var veldig interessant. Vi leste inn tekster, la på lydeffekter og koste oss virkelig. I tillegg så vi en liten videosnutt av Sir Ken Robinson. Hans tale finner du på tec.com, og temaet han holdt tale om var:

"Do shcools kill crativity"? Jeg legger ut adressen her, så kan du ta en titt hvis du vil.

http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/66
Hilsen
Ragnhild

Anonym sa...

Jeg har tro på begge deler. Klasseledelse er å oppdra elevene til å følge de nødvendige reglene på skolen. Jeg er stor fan av Terje Ogden (helt tilfeldig at han har samme fornavn). Den gamle boka hans; Kvalitetsbevissthet i skolen gjelder kanskje mye for 1.-9., men intervenering av forventninger i et system er viktig. Veldig viktig, tror jeg.